Anke van der Lee Anke van der Lee
Samen in actie voor Oekraïne!

Lieve mensen,

De vreselijke gebeurtenissen in de Oekraïne houden ons allen bezig. Jong en oud.

Kinderen praten erover, horen het van familie of klasgenoten en zien de verschrikkelijke gebeurtenissen in Oekraïne op televisie en andere kanalen.

Samen in actie!

Op het niveau van de kinderen gaan we het gesprek aan en proberen we vooral veiligheid en hoop te bieden.

Er zijn al verschillende kinderen die zelf in actie zijn gekomen en petflessen inzamelen, om het opgebrachte geld te doneren aan giro 555.

In overleg met de kinderen willen we als team deze actie graag schoolbreed doortrekken.

We vinden het belangrijk dat zo’n prachtig initiatief van de kinderen zelf, gesteund wordt door ons als team en school.

Daarom willen we iedereen vragen om de komende twee/drie weken zoveel mogelijk petflessen aan jullie kinderen mee te geven, die we dan, samen met groepjes kinderen gaan inleveren bij de supermarkt.

Ook de kleine flesjes leveren tegenwoordig statiegeld op. Dus die mogen ook mee naar school. Vandaag is dit besproken in alle groepen.

De oorlog in Oekraïne ligt buiten onze CIRKEL van invloed. Echter de manier waarop wij omgaan met het helpen van onze medemens in nood, vanwege deze oorlog, daarop hebben we wél invloed.

En zo proberen we positiviteit, liefde en hoop de wereld in te sturen. Doen jullie met ons mee?

Hartelijke groet,

Namens het hele team van de Cirkel,

Anke van der Lee

Gepubliceerd in 'Blog van Groep 1'